W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat

Awokado z łososiem na start

Opublikowano: 2017-05-15
Jak skomponować posiłek na początek dnia, aby był bogaty w zdrowe tłuszcze?

Zdrowe śniadanie to takie, które dostarczy nam wszystkich niezbędnych dla naszego organizmu składników. Najlepiej zjeść je nie później niż godzinę po przebudzeniu. Rano powinniśmy spożywać produkty pełnoziarniste, te bogate w białko, będące źródłem błonnika oraz produkty zawierające tłuszcze roślinne. Fit śniadanie może mieć postać musli z owocami i jogurtem, owsianki z owocami, kaszy jaglanej lub jęczmiennej z owocowymi dodatkami albo kanapek z pieczywa pełnoziarnistego. A te – okazuje się – nie muszą być sztampowe, ale zapewniające nowe wrażenia smakowe, pyszne i przy tym oczywiście zdrowe.

Doskonałym pomysłem będą kanapki z łososiem i awokado. Oto przepis na kanapki z łososiem wędzonym i awokado (porcja dla 8 osób) Wyrazisty smak zapewni dodatek papryczki chili i cebuli. Zamiast wędzonej ryby można użyć świeżej, którą wcześniej należy zamarynować i upiec.

Składniki:
•    pieczywo pełnoziarniste, kromki - 8 sztuk
•    Rama 100% Roślinna - 30 gramów
•    łosoś wędzony - 8 plastrów
•    awokado - 1 sztuka
•    papryczka chilli - 1 sztuka
•    garść rukoli - 2 sztuki
•    świeża kolendra - 1 pęczek
•    cebula czerwona mała - 1 sztuka
•    ząbek czosnku - 1 sztuka
•    oliwa z oliwek - 1 łyżka
•    sól do smaku
•    pieprz do smaku

Sposób przygotowania:
1. Ramę 100% Roślinną połącz z posiekanym czosnkiem, dopraw do smaku odrobiną soli, pieprzu i wymieszaj. Posmaruj nią kromki pieczywa i zapiecz krótko w nagrzanym do 200° C piekarniku.
2. Awokado przekrój na pół ostrym nożem, następnie „brodę” noża wbij ostrożnie w pestkę owocu, przekręć nóż i wyjmij pestkę. Awokado pokrój w kostkę 0,5 x 0,5 cm.
3. Cebulę oraz papryczkę chilli pokrój w drobną kostkę. W misce wymieszaj pokrojone awokado, rukolę, cebulę, chilli oraz pokrojoną drobno kolendrę oraz oliwę. Całość wymieszaj, doprawiając do smaku.
4. Przygotowana sałatkę nałóż na kromki pieczywa. Następnie plastry łososia nałóż na sałatkę, udekoruj listkami kolendry i podawaj.

ip

fot. rama





Facebook
Reklama
 
COUNT:31