W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat

Co mają wzdęcia do arytmii serca?

Opublikowano: 2015-11-23
Terapia wisceralna w Pracowni Zdrowia pomag w poprawie pracy żołądka i negatywnego wpływu na serce.
Odwiedzasz wielu specjalistów poszukując pomocy w walce ze wzdęciami, ale badania nie wykazują żadnych niepokojących sygnałów?

W opinii specjalistów powinieneś cieszyć się faktem, że wszystko jest w porządku. Mimo to czujesz się daleko od ‘w porządku’, bo nagle odzywa się arytmia serca, które zaczyna walić jak szalone gdy wzdęcia się nasilają. Masz wrażenie, że czytasz o sobie? Pewnie zastanawiasz się co można zrobić i jak połączyć oba symptomy.

Żeby to zrobić musimy przeanalizować problem przez pryzmat nerwu błędnego (n. vagus), długiego nerwu czaszkowego, który rozpoczyna się w obrębie mózgowia i unerwia zarówno serce jak i żołądek. Przesyła on sygnały z ciała do mózgu, niejako dając mu znać co słychać w naszym ciele, ale posiada też włókna eferentne, tzn. te, które prowadzą informację z mózgu do ciała. Ponieważ nerw błędny jest dwukierunkowym szlakiem dla impulsów nerwowych i unerwia ogromną ilość struktur anatomicznych to jego podrażnienie może powodować różne symptomy, które są bardzo indywidualne u każdego z nas – nawet z dnia na dzień objawy te mogą się dynamicznie zmieniać.

Do częstych objawów należy nieregularna praca serca i uczucie oszołomienia. Wiesz już z czym potencjalnie wiązać powyższe objawy, ale skąd owe podrażnienie nerwu błędnego?

Jednym z czynników, który potrafi konkretnie poruszyć nerwem błędnym jest nadmiar gazów w Twoim żołądku. Rozprężanie żołądka wywołuje presję na wrażliwej strukturze nerwowej jaką jest vagus, który bez zastanowienia wysyła nieco pogmatwane informacje do Twojego mózgu i serca. Patologiczne pobudzenie nerwu błędnego może spowodować zmniejszone uwalnianie neurotransmiterów tj. GABA czy acetylocholina, które powinny obniżać częstość skurczów Twojego serca i tłumić różnego rodzaju czynniki stresowe.

Zauważyłeś, że objawy nasilają się po południu? Zmniejszają się gdy Ci się odbije? Może nasilają się w sytuacjach stresowych i gdy zbyt mało śpisz? Jeżeli odpowiedź na te pytania brzmi ‘tak’ to prawdopodobnie Twój układ pokarmowy wydatnie wpływa na pracę serca i potrzebujesz zbalansować impulsację nerwu błędnego, aby wyciszyć nieco układ nerwowy.

Domowe sposoby na uspokojenie nerwu błędnego:

Celem owych metod jest poprawa funkcji układu pokarmowego, aby zredukować ilość gazów, a co za tym idzie procesu zapalnego, który często towarzyszy takiej sytuacji. Każdy organizm jest inny więc nie poddawaj się jeśli pierwszy zastosowany sposób nie zadziała, ale staraj się odkryć ten, który w Twoim przypadku będzie idealny.

Imbir

550 mg korzenia imbiru stosowane 3 razy dziennie do posiłków pozwala wyciszyć nerw błędny. Imbir zadziała na Twój żołądek jak dobry uspokajacz, ale też wpłynie silnie przeciwzapalnie.

Zmiana pozycji

Zdejmij ciśnienie z żołądka poprzez zmienianie pozycji lub chodzenie dookoła. Uwięzione gazy będą się uwalniać kiedy się poruszasz. Ponownie nie ma tu złotego sposobu. Szukaj tego, który będzie najlepszy dla Ciebie.

Głębokie oddychanie

Depresja czy stany lękowe mogą być związane z podrażnieniem nerwu błędnego dlatego postaraj się go rozluźnić. Spróbuj głębokiego oddechu lub medytacji.

Dieta

To jeden z kluczowych czynników, ale bardzo trudny do wykluczenia. Zazwyczaj sytuacją, w której nerw błędny zostaje podrażniony jest przyjmowanie pokarmu, a zbierające się gazy są tylko objawem tego typu historii. Wyeliminowanie produktów, które szkodzą jest bardzo ciężkie, ale warto zacząć od glutenu i nabiału. Gryź spożywane pokarmy Gryzienie jedzenia zwyczajnie powoduje wydzielanie enzymów w ślinie, które razem z treścią pokarmową powędrują na niższe piętra układu trawiennego, a ich rozdrabnianie będzie bardziej wydatne.

Utrzymuj swoje jelito w ruchu

Regularne spożywanie niewielkich posiłków powoduje ciągłą, ale nie przesadną pacę jelit, co zapobiega tworzeniu się zastojów. Pomocna może się okazać także suplementacja magnezu oraz spożywanie dużej ilości wody i błonnika.
Jeżeli spróbowałeś wszystkiego i nadal nie możesz pozbyć się uciążliwych objawów nie martw się, jest jeszcze kilka rozwiązań, a ja polecam akurat terapię wisceralną!

Terapia wisceralna

Pomoże Ci ustalić przyczynę występującego napięcia vagusa i w bardzo szybki sposób się jej pozbyć. Kompleksowe podejście do pracy z ciałem przez pryzmat narządów wewnętrznych.

Pytania? Wątpliwości? Może coś Cię szczególnie zaciekawiło? Jeżeli tak to skontaktuj się  Centrum Medycznym Pracownia Zdrowia. Nasz interdyscyplinarny zespół pomoże w rozwiązaniu Twoich problemów. Dietetyk, psycholog czy osteopata pozwolą Ci wrócić na właściwe tory. Nie czekaj aż problem sam zniknie i pozwól nam go wyeliminować.

Marcel Mieszkalski
Pracownia Zdrowia

fot. Pracownia zdrowia




Polecane
Facebook
 
COUNT:31