Co zrobić, gdy szyba ulegnie uszkodzeniu w czasie podróży?

Opublikowano: 2013-07-16
Uszkodzona szyba w samochodzie.
Każdy kierowca wyruszający w długa trasę stara się jak najlepiej przygotować do czekającej go podróży.

W czasie wielogodzinnej jazdy, przy zmiennej aurze nie da się jednak wykluczyć zdarzeń losowych, w wyniku których szyba samochodowa może ulec uszkodzeniu lub stłuczeniu. Co zatem zrobić, gdy taka sytuacja zaskoczy nas na przykład w czasie wakacyjnych wojaży? Odpowiedzi na to ważne pytanie udziela Grzegorz Wroński, ekspert z firmy NordGlass.

Planując daleką podróż staramy się zawczasu przewidzieć wszystkie sytuacje, jakie mogą nas spotkać na drodze. W tym celu ustalamy dokładny plan trasy, miejsca i częstotliwości postoju. Zanim wyruszymy w drogę warto również pomyśleć o zaopatrzeniu się w innowacyjne mobilne rozwiązania, które w razie sytuacji losowych, takich jak uszkodzenia punktowe lub rozległe pęknięcia szyb, umożliwią nam szybki kontakt z profesjonalnym serwisem naprawy i wymiany szyb.

Przezorny kierowca zawsze wyposażony
Letni okres sprzyja długim podróżom i wyjazdom urlopowym. Aby były one pozbawione niemiłych niespodzianek konieczne jest sprawdzenie stanu technicznego pojazdu. Nawet najbardziej przezorny kierowca nie jest jednak w stanie wykluczyć zdarzeń losowych. Jeśli zatem szyba w aucie uległa uszkodzeniu w trakcie podróży i nie mamy pewności, co do wielkości uszkodzenia nieocenionym rozwiązaniem okaże się  zsynchronizowanaa z aktualnym miejscem pobytu kierowcy aplikacja mobilna NordGlass.

„ Aby ułatwić kierowcom w podróży samodzielne oszacowanie stopnia uszkodzenia szyby samochodowej stworzyliśmy specjalną aplikację mobilną. Jej najbardziej aktualna wersja dostępna jest nieodpłatnie na stronie www.nordglass.pl, w Appstore oraz w Google Play. Dzięki niedawno wprowadzonym ulepszeniom z rozwiązania mogą korzystać posiadacze iPhonów oraz najnowszych smartfonów z systemem operacyjnym Android i iOS. Intuicyjne menu pozwoli szybko dokonać wstępnej diagnozy stopnia uszkodzenia szyby. Co istotne, postępując zgodnie ze szczegółową instrukcją kierowca w awaryjnej sytuacji jest w stanie w przybliżeniu ocenić, czy szkodę można naprawić, czy też konieczna jest całkowita wymiana szyby” – mówi ekspert z firmy NordGlass.

Korzyści z posiadania mobilnej aplikacji jest wiele. Użytkownicy rozwiązania, korzystając z intuicyjnego menu, mogą szybko odnaleźć fachowe porady, które ułatwią życie każdemu kierowcy, sprawdzić możliwość bezgotówkowej naprawy, natychmiast połączyć się ze swoim ubezpieczycielem oraz uzyskać szczegółowe informacje na temat firmy NordGlass, przebiegu procesu naprawy, a także listy najbliższych punktów serwisowych. Niezwykle pomocną funkcją mobilnego serwisu NordGlass jest również dział „poradniki”, w którym szykujący się do wyjazdu znajdą 10 kluczowych zasad, jakimi powinien kierować się każdy uczestnik ruchu drogowego, a także „niezbędnik kierowcy” wskazujący listę przedmiotów i dokumentów, których w aucie nigdy nie powinno zabraknąć.

Firma NordGlass ma również wskazówkę dla osób, które nie posiadają smartfonów. „Na wsparcie firmy NordGlass w awaryjnej sytuacji mogą także liczyć osoby niekorzystające z mobilnej aplikacji NordGlass. Wystarczy, że połączą się z infolinią NordGlass. Jest to numer 801 181 181. Wyszkolony personel pomoże im skontaktować się z ubezpieczycielem, uzyskać informacje na temat najbliższego punktu serwisowego oraz dokonać rezerwacji wizyty w najbliższej filii NordGlass, podczas której profesjonaliści ocenią stan szyby i w razie konieczności dokonają usługi naprawy lub wymiany” - wyjaśnia Grzegorz Wroński z firmy NordGlass.

Zbędne ryzyko kosztowne w skutkach
Każdy kierowca powinien pamiętać, że kontynuacja podróży z uszkodzoną szybą samochodową nie tylko w znacznym stopniu ogranicza widoczność jazdy, ale również ma swoje konsekwencje prawne. 

„Ubytki w szybie lub rysy mogą spowodować oślepienie refleksami świetlnymi, a co za tym idzie wpłynąć na opóźnienie reakcji kierowcy na przykład w razie konieczności nagłego hamowania. Patrol drogowy stwierdzając widoczne uszkodzenie szyby, które stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, może ukarać nas mandatem lub zatrzymać dowód rejestracyjny pojazdu. Zwłaszcza podczas podróży rodzinnych taka sytuacja jest wyjątkowo niepożądana” – przestrzega ekspert z NordGlass.

Podążając za wskazaniami eksperta warto już na etapie planowania letniej podróży doposażyć nasz telefon w mobilną aplikację NordGlass oraz dane kontaktowe do największe ogólnopolskiej sieci serwisów wymiany i naprawy szyb. Świadomość, że w sytuacji awaryjnej możemy liczyć na profesjonalną pomoc pozwoli nam bez obaw wyruszyć w długą podróż i cieszyć się komfortową i bezpieczną jazdą.

Fot. NordGlass
IP



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat
COUNT:33