Czy jogurt naturalny do zupy zamiast śmietany to dobra zmiana w kuchni? Sprawdź!

Opublikowano: 2019-06-22
Zmień śmietanę na jogurt naturalny!
Zupy bardzo często goszczą na naszych stołach. Nic dziwnego! Można je przyrządzać na wiele różnych sposobów, dodając ulubione składniki.

Dzięki nim możemy zwiększyć ilość warzyw w codziennej diecie i stworzyć pyszny, pełnowartościowy posiłek. Jednak, często z przyzwyczajenia, zagęszczamy zupy śmietaną. Czy jest to dobre rozwiązanie? Czy może lepiej zastąpić ten składnik jogurtem naturalnym?

W czym jogurt jest lepszy od śmietany?

Chcąc nadać zupie smak i odpowiednią konsystencję, często sięgamy m.in. po śmietanę. Nie jest to jednak rozwiązanie idealne ze względu na wysoką kaloryczność tego produktu. Dużo lepszym wyborem będzie jogurt naturalny. Należy jednak pamiętać, by wybierać świadomie – jogurt naturalny, po który w tym celu sięgamy, nie powinien zawierać chemicznych dodatków ani cukru.

Jogurt naturalny to skarbnica wielu składników odżywczych. Zawiera między innymi duże pokłady wapnia, które mają nieoceniony wpływ na kości. Ponadto jest źródłem witaminy D, odpowiedzialnej za jego wchłanianie witaminy D. Prozdrowotne właściwości jogurtów naturalnych wynikają również z obecności żywych kultur bakterii fermentacji mlekowej (przede wszystkim Lactobacillus). Dzięki nim naturalne jogurty poprawiają funkcjonowanie śluzówki układu pokarmowego, wspomagają trawienie, symulują mechanizmy odpornościowe, a także zapobiegają zakażeniom bakteryjnym i grzybiczym.

Czy takie korzyści zapewni nam śmietana? Mimo występowania w niej witamin i minerałów, ich wpływ na nasz organizm może okazać się byt mały, aby uznać ją za zdrowy składnik codziennej diety. Obfituje w kwasy tłuszczowe, podwyższając poziom złego cholesterolu we krwi. Charakterystyczną cechą śmietany jest również wyższy udział tłuszczu w jej składzie wynoszący średnio 12-18%.

Jogurt naturalny zamiast śmietany – jedz zupy i bądź FIT!

Zalety jogurtu naturalnego są znane od dawna, warto więc włączyć go do codziennego jadłospisu. Dzięki swoim właściwościom jest on także niezastąpiony w jadłospisie osób, które dbają o swoją sylwetkę. Oprócz zbóż, świeżych warzyw i owoców, ważnym elementem diety redukcyjnej są zupy. Nie dość, że są smaczne, zdrowe, to jeszcze szybkie i proste w przygotowaniu. Jednak, aby zgubić zbędne kilogramy, warto unikać bardziej kalorycznych dodatków, takich jak makaron pszenny, biały ryż czy duże ilości ziemniaków. Zupa może być treściwa, jeżeli dodamy do niej chude mięso, warzywa i zdrowe kasze. Dlaczego jeszcze warto jeść zupy?

Oprócz chudego mięsa zupy możemy podawać z jajkiem, grochem, soczewicą lub fasolą. Jeżeli dodamy do niej pełnoziarnisty makaron lub kaszę, uzyskamy pełnowartościowy posiłek. Jeżeli do tej pory dodawaliśmy do zup tłustą śmietanę, warto zmienić nawyki. Ten składnik można z powodzeniem zastąpić gęstym jogurtem naturalnym lub sosem jogurtowo-chrzanowym, by potrawa była jeszcze bardziej wyrazista w smaku. Dodając jogurt naturalny do zupy, znacznie zmniejszymy kaloryczność tego dania. Dlaczego jeszcze jogurt naturalny jest lepszym rozwiązaniem niż śmietana? Przede wszystkim zawiera dużo białka, które jest ważnym budulcem mięśni, poprawia przemianę materii oraz syci na wiele godzin.

Dlaczego warto wybrać gęsty jogurt naturalny?

Zanim dodamy jogurt naturalny do zupy, warto zwrócić uwagę na jego konsystencję. Klasyczne jogurty naturalne są przeważnie nieco bardziej płynne, dlatego nie nadają się do zagęszczania zup. Ponadto mogą ulec zważeniu, co niekorzystnie wpływa zarówno na smak, jak i estetykę dania. O wiele lepszym rozwiązaniem jest gęsty, aksamitny i kremowy jogurt naturalny, taki jak np. Bakoma jogurt Naturalny Gęsty. Konsystencja starannie wybranego produktu z powodzeniem zastąpi śmietanę. Co więcej, prawdziwie naturalne jogurty mają łagodny smak i nie zawierają cukru, dzięki czemu nie zmieniają smaku dania.

Dodając jogurt naturalny do zupy, możemy w ten sposób uzyskać lżejszy i mniej kaloryczny wariant ulubionego dania. Warto więc na stałe włączyć ten produkt do naszego jadłospisu – szczególnie latem, gdy nie brak sezonowych warzyw, które mogą trafić do jeden z przygotowywanych samodzielnie zup!

Fot. Materiały zewnętrzne



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat
COUNT:30