W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Dieta dla 40-latki

Opublikowano: 2011-03-20
Dieta dla 40-latki
Po 40-stce spada poziom hormonów, co powoduje, że tkanka tłuszczowa zaczyna niebezpiecznie odkładać się na naszej talii.

Dzienne zapotrzebowanie na energię zmniejsza się, ale mniej spożywanych posiłków wcale nie przekłada się na redukcję masy ciała.

Wszystkiemu winna spowolniona przemiana materii. Właśnie teraz działa ona na bardzo wolnych obrotach, utrudniając chudnięcie. Wskazany jest więc umiarkowany ruch, choćby spacery. Po 40-stce wiele kobiet zaczyna odczuwać problemy z sercem. Rośnie poziom cholesterolu, wzrasta ciśnienie krwi, co niesie ryzyko zawału. Warto więc wzbogacić codzienne menu w potrawy bogate w magnez i cynk. Pierwiastki te skutecznie zbijają cholesterol. Najważniejsze jednak, by zrezygnować z soli lub choćby zminimalizować jej spożycie do max. łyżeczki dziennie. Sól zatrzymuje wodę w organizmie, przez co waga może wskazywać nawet do 3kg więcej.

Paniom po 40 roku życia zaleca się stosowanie co jakiś czas diety mlecznej. Po pierwsze dostarcza ona organizmowi ogromną dawkę wapnia, co doskonale poprawia stan kości i zapobiega osteoporozie. Po drugie przyspiesza przemianę materii, dzięki czemu można zrzucić 1-2kg. Taka dieta powinna trwać maksymalnie 3 dni. Można ją stosować 2-3 razy w miesiącu. Produkty mleczne najlepiej łączyć z warzywami, co znacznie pobudza pracę układu pokarmowego i syci na dłuższy czas.

Przykładowe menu:

Na śniadanie:
1. szklanka maślanki zmiksowana z bananem
2. kromka ciemnego pieczywa z twarogiem i zielonym ogórkiem
3. 1-2 kromki chrupkiego pieczywa z chudym twarogiem i truskawkami
4. 20dag ryżu na mleku z dodatkiem owoców i siemienia lnianego (1 łyżeczka)

Na obiad:
1. Sałatka z cykorią
- sałata
- cykoria
- 1jajko
- 2 marchewki
- ogórek
- 2 pomidory
- cebula

Przygotowanie:
Jajko gotujemy na twardo, kroimy w kostkę. Sałatę dzielimy delikatnie na drobniejsze części. Warzywa kroimy, wszystkie składniki wrzucamy do salaterki. Polewamy kefirem lub jogurtem naturalnym i dodajemy odrobinę chrzanu. Całość mieszamy.

2. Ziemniaki w mundurkach
Gotujemy ziemniaki w mundurkach. Dodajemy ok. 10dag twarogu, maślankę, łyżeczkę chrzanu, szczypiorek, sól, pieprz, czosnek.

Na kolację:
1. Ryż z żółtym serem
Gotujemy ryż na mleku (1-2 torebki), mieszamy go z 2 łyżkami startego żółtego sera. Przyprawiamy do smaku ulubionymi ziołami -bazylią, oregano, tymiankiem itd.

2. Owocowy misz - masz
25-30dag wybranych owoców (przynajmniej rodzaje) dzielimy na drobne części. Wrzucamy do salaterki. Dodajemy - szklanki kefiru lub kwaśnego mleka. Przyprawiamy imbirem, cynamonem, ewentualnie dodajemy słodzik.

Katarzyna Stec
(katarzyna.stec@dlalejdis.pl)



Polecane
Facebook
 
COUNT:33