W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat

Jak dobierać zapachy

Opublikowano: 2017-10-06
Dobieramy odpowiedni zapach.
Marketing zapachowy jest coraz bardziej popularny. Na rynku pojawia się coraz więcej firm pomagających w rozwoju biznesu przy wykorzystaniu aromamarketingu.

Jednak część przedsiębiorców stara się samodzielnie dobierać kompozycje zapachowe. Jest to zadanie bardzo trudne i niezwykle ryzykowne.

Marketing zapachowy jest tylko częścią kompleksowych działań reklamowych. W związku z tym powinien współgrać z pozostałymi elementami przekazu marketingowego. Niestety często tak się nie dzieje, na czym cierpi wizerunek firmy. W efekcie realizacja celów biznesowych staje się trudna, a często nawet niemożliwa.

Zapach kontra doświadczenia

Zapach musi jednak być połączony z pozytywnym doświadczenie. Jeżeli spotkamy się z osobą miłą i kulturalną, to zapach jej perfum zdecydowanie wzmocni nasze pozytywne emocje. W naszej pamięci zapach ten zostanie zakodowany jako symbol tych pozytywnych cech. Natomiast nawet najbardziej przyjemny zapach nie będzie budził pozytywnych emocji, jeżeli zostanie zapamiętany w połączeniu z negatywnym doświadczeniem, jakim najczęściej jest spotkanie z osobą nieprzyjemną i gburowatą.

Takie same zasady dotyczą marketingu zapachowego. Posłużmy się przykładem branży hotelarskiej. Specjaliści od aromamarketingu prześcigają się w tworzeniu kompozycji zapachowych, dzięki którym goście hotelowi poczują jeszcze większy luksus i bezpieczeństwo. Ale całkowity efekt marketingowy jest możliwy do osiągnięcia wyłącznie wtedy, gdy zapach wspierany jest przez autentyczne doświadczenia. Jeżeli hotel nie oferuje odpowiedniego poziomu luksusu, a klienci mogą czuć się niekomfortowo lub niezbyt bezpiecznie, zapach hotelu zostanie natychmiast połączony z tym nieprzyjemnym doznaniem. I nawet w przypadku, gdy usługi hotelu ulegną znaczącej poprawie, wspomnienia wywoływane przez zapach będą sprawiać, że goście nadal będą czuć dyskomfort i zagrożenie.

Zapach kontra powierzchnia i wystrój

Kolejnym wyzwaniem jest połączenie zapachu z wielkością pomieszczenia. Zupełnie inne zapachy powinny być wykorzystywane w małych pomieszczeniach, a zupełnie inne w ogromnych, przestrzennych halach. W przypadku tych pierwszych warto stosować zapachy świeże, zmniejszające ryzyko występowania odczuć klaustrofobicznych. Natomiast w przypadku dużych hal należy wybierać kompozycje wywołujące uczucie przytulności.

Znaczenie ma również wystrój wnętrza. We wnętrzach luksusowych, wykończonych wysokiej jakości materiałami, powinno się stosować zapachy wzmacniające ten efekt. Natomiast wnętrza nowoczesne i minimalistyczne należy aromatyzować w sposób podkreślający świeżość i kojarzący się z najnowszymi trendami.

Łatwo o błąd

Takich wyzwań jest zdecydowanie więcej. Kompozycje zapachowe powinny być także dostosowane do branży i oferowanych produktów. Powinny także uwzględniać upodobania grupy docelowej i najnowsze trendy rynkowe. Wszystko to sprawia, że skutecznie dobranie zapachu jest zadaniem niezwykle trudnym.

Nic zatem dziwnego, że pojawiają się liczne błędy. Aby ich uniknąć, warto skorzystać z profesjonalnej pomocy. Fachowcy zajmujący się marketingiem zapachowym sprawią, że ryzyko niepowodzenia będzie minimalne.

Źródło: Aroma Emka - Kompozycje zapachowe

Fot. Materiały zewnętrzne



Facebook
Reklama
 
COUNT:34