LaModa udowadnia, że stylizacje spełniające wymogi biurowego dress code wcale nie muszą być modowym faux pas.
Wręcz przeciwnie, sportowa elegancja i kontrolowana kobiecość doskonale sprawdzi się pracy, a przy tym pozwoli Ci wyrazić swój własny styl.
Wizerunek jest równie ważny, co kompetencje. O ile w artystycznych zawodach oryginalny wygląd jest mile widziany i można pozwolić sobie na całkowitą swobodę w wyborze garderoby, o tyle w korporacjach, kancelariach, agencjach i biurach jesteśmy zobowiązane trzymać się pewnych zasad. Wystarczy, że „przefiltrujemy” przez nie swoją garderobę, a stworzymy wizerunek, dzięki któremu można wiele zyskać w oczach otoczenia. Oto zasady odpowiedniego stroju do pracy, które będą doskonałym początkiem drogi do zawodowego sukcesu.
Po pierwsze, profesjonalizm
Niezależnie od tego, jak luźna atmosfera panuje w miejscu pracy, profesjonalny wygląd jest zawsze w cenie. Dlatego znoszone bluzy, porwane jeansy, skąpe mini czy niebotycznie wysokie szpilki odsłaniające stopę zostawmy na inne okazje, a do pracy wybierajmy bardziej neutralne ubrania, które nie odciągną uwagi od twarzy. Chociaż garsonki w ciemnych kolorach przypominające uniformy z PRL-u są niestety nadal obecne na urzędowych stołkach, to aktualne trendy coraz chętniej widzą kobiety na wysokich stanowiskach w ubraniach inspirowanych męską szafą. Biała koszula o delikatnie większym rozmiarze, kraciaste cygaretki w klimacie retro, mokasyny z chwostami czy brytyjskie oksfordki z brązowej skóry tworzą świetny look do pracy oparty na klasyce, który spełnia korporacyjne wymagania, a przy tym kipi wytrawnym i zdecydowanym stylem.
Po drugie, umiar
Strój do pracy powinien być minimalistyczny i schludny, co nie oznacza, że musi być nudny. Chyba żaden szef nie chce, aby jego biuro wyglądało ponuro, a wśród pracowników wiało chłodem. Dlatego w ramach zdrowego rozsądku możemy pozwolić sobie na jakiś ciekawy akcent w biurowej stylizacji. Wysmuklające sylwetkę lampasy w spodniach, kołnierzyk w kontrastującym kolorze, półbuty z noskiem w metalicznym odcieniu, żabot na dekolcie czy kokarda wiązana wokół szyi – te pozornie drobne akcenty potrafią podkreślić osobowość i oryginalność, a przy tym nie wystawiają stylizacji przed szereg. Granica pomiędzy zbyt oficjalnym, a już za swobodnym strojem jest dość cienka, ale dzięki umiarowi spokojnie można odnaleźć złoty środek i utrzymać stosowny balans.
Po trzecie, kontrolowana kobiecość
Biurowa moda nie oznacza, że musisz wyzbyć się swoich kobiecych atutów – nie popadajmy w skrajność. Głębokie dekolty, odsłonięte ramiona, krótkie mini czy wysokie kozaki z pewnością się są mile widziane w korporacyjnym światku, ale ołówkowe i jednolite sukienki midi w kolorach ziemi to bardzo smaczne i nienachalne wydanie kobiecości. Sukienki oraz spódnice kopertowe powróciły ostatnio na wybiegi, a dzięki swojej elegancji i skromności z pewnością doskonale poczują się także na korytarzach biurowców w towarzystwie kaszmirowych sweterków czy uniwersalnych kardiganów. Wzbogacone o klasyczne czółenka wysokiej jakości stworzą wyjątkowe stylizacje jak z amerykańskich filmów, których akcja rozgrywa się w wieżowcach najbardziej prestiżowych firm, o których marzy każda bizneswoman.
Po czwarte, elegancja
Dress code to nie jest surowy kodeks, który pozbawia nas stylu i zabija kreatywność. Klasyczna elegancja powoli odchodzi w zapomnienie, a jej miejsce zastępuje smart casual. Eleganckie garnitury zyskują lekkości i szczypty luzu dzięki bawełnianym t-shirtom oraz minimalistycznym sneakersom, a spódnicom rozkloszowanym i uniwersalnym botkom charakteru dodają dresowe bluzy z broszką w stylu glamour. Decydując się na połączenie ubrań tradycyjnych z najnowszymi trendami wcale nie musimy wychodzić poza ramy dobrego smaku, a możemy podkreślić swój indywidualizm oraz stworzyć wizerunek pracownika kreatywnego i myślącego w niekonwencjonalny sposób.
Po piąte, siła dodatków
Jeżeli nie możemy lub nie chcemy „poszaleć” z ubraniami, warto jest sięgnąć po oryginalne dodatki, które potrafią całkowicie odmienić wydźwięk całej stylizacji. Torba typu shopper w kolorze intensywnej fuksji czy chabru, apaszka wiązana we francuskim stylu, pasek w zwierzęce motywy, naszyjnik ze spersonalizowaną zawieszką czy ozdoby na czubkach balerinek rozświetlą biurowy look, ożywią i urozmaicą wizerunek. Dodatki mimo swoich niewielkich rozmiarów mają w sobie ogromną siłę i bardzo często to one manifestują kobiecość.
Po szóste, kolor ma znaczenie
Od lat panuje przekonanie, że najlepsze kolory garderoby do pracy to te uniwersalne, stonowane i ponadczasowe. Czerń, szarość, brąz i granat - to do nich w większości przypadków należy „służbowa” szafa. Zaś Coco Chanel uznała, że najlepszym odcieniem jest zawsze ten, który pasuje do Twojej urody i osobowości. Kolor to także pewien sygnał, który wzbudza określone emocje. Ciemne i spokojne barwy kojarzą się z prestiżem i powagą. Metaliczne z bogactwem oraz luksusem. Odcienie jaskrawe, soczyste i żywe budują obraz dynamiki i nowoczesności, a pastelowe świadczą o delikatności i precyzyjności. Nie bez powodów prezenterzy telewizyjni najczęściej ubrani są w niebieskie koszule – ten kolor w szczególny sposób wpływa na zaufanie. Należy pamiętać, aby w swoim stroju nie przesadzić z ilością barw – trzy to absolutne maksimum.
Gdy jesteśmy ubrane odpowiednio do okoliczności, dobrze czujemy się w danym stroju i wiemy, że dobrze wyglądamy – nasza świadomość i samoocena rośnie, dzięki czemu także rosną efekty naszej pracy. Jeśli Twoja garderoba świeci pustkami lub chcesz zrewolucjonizować jej styl i ułatwić sobie poranne dylematy przed szafą – koniecznie sprawdź kolekcje LaModa. Ta platforma modowa doskonale wie, czego potrzebuje nowoczesna i aktywna zawodowa kobieta, która nie boi się wspinać po szczeblach kariery. W końcu wygląd znacznie ułatwia kontakty z otoczeniem, a przed wszystkim ma ogromny wpływa na wiarygodność i pierwsze wrażenie, które jest już połową sukcesu.
Autor zewnętrzny
fot. lamoda.pl