Jak dobrać stój do pracy

Opublikowano: 2016-10-14
Garnitur, sukienka w kwiaty czy koszula z prostymi jeansami? To dylemat, przed którym każdego dnia staje kobieta szykująca się do pracy.

LaModa udowadnia, że stylizacje spełniające wymogi biurowego dress code wcale nie muszą być modowym faux pas.

Wręcz przeciwnie, sportowa elegancja i kontrolowana kobiecość doskonale sprawdzi się pracy, a przy tym pozwoli Ci wyrazić swój własny styl.

Wizerunek jest równie ważny, co kompetencje. O ile w artystycznych zawodach oryginalny wygląd jest mile widziany i można pozwolić sobie na całkowitą swobodę w wyborze garderoby, o tyle w korporacjach, kancelariach, agencjach i biurach jesteśmy zobowiązane trzymać się pewnych zasad. Wystarczy, że „przefiltrujemy” przez nie swoją garderobę, a stworzymy wizerunek, dzięki któremu można wiele zyskać w oczach otoczenia. Oto zasady odpowiedniego stroju do pracy, które będą doskonałym początkiem drogi do zawodowego sukcesu. 

Po pierwsze, profesjonalizm

Niezależnie od tego, jak luźna atmosfera panuje w miejscu pracy, profesjonalny wygląd jest zawsze w cenie. Dlatego znoszone bluzy, porwane jeansy, skąpe mini czy niebotycznie wysokie szpilki odsłaniające stopę zostawmy na inne okazje, a do pracy wybierajmy bardziej neutralne ubrania, które nie odciągną uwagi od twarzy. Chociaż garsonki w ciemnych kolorach przypominające uniformy z PRL-u są niestety nadal obecne na urzędowych stołkach, to aktualne trendy coraz chętniej widzą kobiety na wysokich stanowiskach w ubraniach inspirowanych męską szafą. Biała koszula o delikatnie większym rozmiarze, kraciaste cygaretki w klimacie retro, mokasyny z chwostami czy brytyjskie oksfordki z brązowej skóry tworzą świetny look do pracy oparty na klasyce, który spełnia korporacyjne wymagania, a przy tym kipi wytrawnym i zdecydowanym stylem.

Po drugie, umiar

Strój do pracy powinien być minimalistyczny i schludny, co nie oznacza, że musi być nudny. Chyba żaden szef nie chce, aby jego biuro wyglądało ponuro, a wśród pracowników wiało chłodem. Dlatego w ramach zdrowego rozsądku możemy pozwolić sobie na jakiś ciekawy akcent w biurowej stylizacji. Wysmuklające sylwetkę lampasy w spodniach, kołnierzyk w kontrastującym kolorze, półbuty z noskiem w metalicznym odcieniu, żabot na dekolcie czy kokarda wiązana wokół szyi – te pozornie drobne akcenty potrafią podkreślić osobowość i oryginalność, a przy tym nie wystawiają stylizacji przed szereg. Granica pomiędzy zbyt oficjalnym, a już za swobodnym strojem jest dość cienka, ale dzięki umiarowi spokojnie można odnaleźć złoty środek i utrzymać stosowny balans.

Po trzecie, kontrolowana kobiecość

Biurowa moda nie oznacza, że musisz wyzbyć się swoich kobiecych atutów – nie popadajmy w skrajność. Głębokie dekolty, odsłonięte ramiona, krótkie mini czy wysokie kozaki z pewnością się są mile widziane w korporacyjnym światku, ale ołówkowe i jednolite sukienki midi w kolorach ziemi to bardzo smaczne i nienachalne wydanie kobiecości. Sukienki oraz spódnice kopertowe powróciły ostatnio na wybiegi, a dzięki swojej elegancji i skromności z pewnością doskonale poczują się także na korytarzach biurowców w towarzystwie kaszmirowych sweterków czy uniwersalnych kardiganów. Wzbogacone o klasyczne czółenka wysokiej jakości stworzą wyjątkowe stylizacje jak z amerykańskich filmów, których akcja rozgrywa się w wieżowcach najbardziej prestiżowych firm, o których marzy każda bizneswoman.

Po czwarte, elegancja

Dress code to nie jest surowy kodeks, który pozbawia nas stylu i zabija kreatywność. Klasyczna elegancja powoli odchodzi w zapomnienie, a jej miejsce zastępuje smart casual. Eleganckie garnitury zyskują lekkości i szczypty luzu dzięki bawełnianym t-shirtom oraz minimalistycznym sneakersom, a spódnicom rozkloszowanym i uniwersalnym botkom charakteru dodają dresowe bluzy z broszką w stylu glamour. Decydując się na połączenie ubrań tradycyjnych z najnowszymi trendami wcale nie musimy wychodzić poza ramy dobrego smaku, a możemy podkreślić swój indywidualizm oraz stworzyć wizerunek pracownika kreatywnego i myślącego w niekonwencjonalny sposób.

Po piąte, siła dodatków

Jeżeli nie możemy lub nie chcemy „poszaleć” z ubraniami, warto jest sięgnąć po oryginalne dodatki, które potrafią całkowicie odmienić wydźwięk całej stylizacji. Torba typu shopper w kolorze intensywnej fuksji czy chabru, apaszka wiązana we francuskim stylu, pasek w zwierzęce motywy, naszyjnik ze spersonalizowaną zawieszką czy ozdoby na czubkach balerinek rozświetlą biurowy look, ożywią i urozmaicą wizerunek. Dodatki mimo swoich niewielkich rozmiarów mają w sobie ogromną siłę i bardzo często to one manifestują kobiecość.

Po szóste, kolor ma znaczenie

Od lat panuje przekonanie, że najlepsze kolory garderoby do pracy to te uniwersalne, stonowane i ponadczasowe. Czerń, szarość, brąz i granat - to do nich w większości przypadków należy „służbowa” szafa. Zaś Coco Chanel uznała, że najlepszym odcieniem jest zawsze ten, który pasuje do Twojej urody i osobowości. Kolor to także pewien sygnał, który wzbudza określone emocje. Ciemne i spokojne barwy kojarzą się z prestiżem i powagą. Metaliczne z bogactwem oraz luksusem. Odcienie jaskrawe, soczyste i żywe budują obraz dynamiki i nowoczesności, a pastelowe świadczą o delikatności i precyzyjności. Nie bez powodów prezenterzy telewizyjni najczęściej ubrani są w niebieskie koszule – ten kolor w szczególny sposób wpływa na zaufanie. Należy pamiętać, aby w swoim stroju nie przesadzić z ilością barw – trzy to absolutne maksimum.

Gdy jesteśmy ubrane odpowiednio do okoliczności, dobrze czujemy się w danym stroju i wiemy, że dobrze wyglądamy – nasza świadomość i samoocena rośnie, dzięki czemu także rosną efekty naszej pracy. Jeśli Twoja garderoba świeci pustkami lub chcesz zrewolucjonizować jej styl i ułatwić sobie poranne dylematy przed szafą – koniecznie sprawdź kolekcje LaModa. Ta platforma modowa doskonale wie, czego potrzebuje nowoczesna i aktywna zawodowa kobieta, która nie boi się wspinać po szczeblach kariery. W końcu wygląd znacznie ułatwia kontakty z otoczeniem, a przed wszystkim ma ogromny wpływa na wiarygodność i pierwsze wrażenie, które jest już połową sukcesu.

Autor zewnętrzny

fot. lamoda.pl



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat
COUNT:15