Jak pokonać stres?

Opublikowano: 2019-04-10
Pokonaj stres.
Idzie wiosna, cieplejsze dni goszczą w twoim życiu coraz częściej, a ty nie możesz wyzbyć się niszczącego stresu? Najwyższy czas zacząć skutecznie sobie z nim radzić!

Nie ma człowieka, który nigdy nie doznaje męczącego uczucia niepokoju. Stres ten powodują różne czynniki - od bardzo błahych, po te skomplikowane. Jeśli chcesz, by twoje życie płynęło wystarczająco harmonijnie, nie lekceważ nawet niewielkich objawów stresu. Gdy zaczynamy je ignorować i kumulować w sobie, tylko napędzamy stres do tego, by dalej się w nas rozwijał.

Życie w chronicznym stresie jest bardzo trudne, wręcz nieznośne do codziennego funkcjonowania. Kiedy nie radzimy sobie ze stresem, stajemy się jeszcze bardziej na niego podatni, a emocje zaczynają brać górę nad rozsądkiem. Poza tym stres wpływa nie tylko na zdrowie psychiczne, ale też fizyczne. Cierpi cały organizm, a ty popadasz w błędne koło i ciągle odczuwasz nieprzyjemne napięcie i niepokój. W dodatku wysoki poziom stresu podnosi aktywność hormonów - adrenaliny i kortyzolu, a długotrwały i zbyt wysoki poziom tych hormonów może prowadzić do wielu zaburzeń.

Istnieje jednak parę prostych sposobów, które redukują poziom niechcianego stresu. Dlatego po ciężkim i wyczerpującym dniu warto z nich skorzystać.

Przede wszystkim jak najwięcej się uśmiechaj. Znajdź powód do radości. Śmiej się nawet z rzeczy niemądrych, staraj się odłączyć od stresującego czynnika. Dla odprężenia obejrzyj swój ulubiony film albo komedię czy też serial, który budzi w tobie jak najwięcej pozytywnych emocji.

Dużym wrogiem stresu jest oczywiście aktywność fizyczna. Nie musisz długo ćwiczyć. Wystarczy nawet 15 minut szybkiego marszu, truchtu, lub tańca pry wesołej muzyce, by odczuć, jak napięcie się z ciebie ulatnia.

Kolejnym sposobem jest kontakt ze zwierzętami. Nasze domowe zwierzątka mają w sobie energię, która pomoże ci zredukować napięcie. Dlatego jak najczęściej baw się, głaszcz, a nawet przytulaj swojego pupila.

Innym wyjściem jest rozmowa z przyjaciółmi. Poziom stresu opadnie zarówno wtedy, jak porozmawiasz o tym, co się martwi, ale też wtedy, gdy porozmawiasz zupełnie o czym innym. Sama obecność wartościowych dla ciebie ludzi na pewno sprawi, że poczujesz się bezpieczniej i poziom napięcia znacząco spadnie.

Jeśli masz dużo wolnego czasu wieczorem, zorganizuj sobie domowe SPA. Użyj ulubionych kosmetyków, weź długą, relaksującą kąpiel, puść ulubioną muzykę i po prostu odłącz się od reszty świata. Taki relaks i zadbanie o urodę w jednym z pewnością poprawią twój nastrój.

Monika Trentowska
(monika.trentowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat
COUNT:30