I chociaż klientów nie brakuje, pojawia się problem konkurencji. W dużym mieście jak grzyby po deszczu otwierają się kolejne kliniki, które muszą walczyć o swoich pacjentów. Jak? Najlepiej budować swój wizerunek w Internecie.
Wykorzystaj potencjał Internetu
To właśnie stamtąd coraz częściej potencjalni pacjenci czerpią opinie i informacje. Wpisują w wyszukiwarkę wybrane hasła i przeglądają pierwsze strony wyników wyszukiwania. Dlatego przede wszystkim zawalczyć o wysokie pozycje w Google. Jednak nie można ograniczać się wyłącznie do pozycjonowania. Kluczem do sukcesu jest szeroko pojęty e-marketing wykorzystujący zróżnicowane narzędzia.
„Największym problemem klinik medycyny estetycznej jest stosowanie nieodpowiednich narzędzi, które nie są dostosowane do specyfiki firmy. W efekcie praktykowane metody nie przynoszą widocznych rezultatów. Nie przekładają się na wzrost zainteresowania usługami” - komentuje Dariusz Jurek - Head of SEO i właściciel Marketing System.
Zdaniem specjalisty poważną barierą są też nieprofesjonalne działania poprzednich agencji SEO. Bardzo często „firmy-krzaki” doprowadzają witrynę kliniki do drastycznych spadków. Wszystko to efekt stosowania niewłaściwych działań z zakresu pozycjonowania. Na stronę nakładany jest filtr, co powoduje znaczne spadki pozycji, a w najgorszym przypadku dochodzi do usunięcia witryny z indeksu Google (przestaje być widoczna w wynikach wyszukiwania).
„Dbając o wizerunek naszych klientów w internecie, przede wszystkim nie ograniczamy się do jednego narzędzia. Uczestnicząc w międzynarodowym kursie w USA [w amerykańskiej firmie SEO Bruce Clay Inc. - przyp. red.] oraz kursach branżowych organizowanych w Polsce nauczyłem się jednego - niezwykle ważne jest całościowe podejście do e-marketingu. Działamy więc kompleksowo, dzięki czemu udaje się osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty” - wyjaśnia ekspert.
Oferta Marketing System jest bardzo szeroka. Obejmuje zarówno pozycjonowanie, jak i kampanię linków sponsorowanych AdWords. Ponadto uwzględnia również zwiększenie ruchu alternatywnego - z blogów, for internetowych, artykułów zamieszczanych w serwisach branżowych, prowadzenie działań z zakresu e-PR. „Dbając o wizerunek naszych klientów w Internecie, wykorzystujemy przede wszystkim moc content marketingu. Dzięki publikacji artykułów eksperckich, związanych z tematyką Health&Beauty, klient staje się bardziej wiarygodny, zdobywa zaufanie i jest dla potencjalnych pacjentów specjalistą. Taki wizerunek jest czynnikiem zachęcającym do skorzystania z oferty” - komentuje.
Wykorzystaj doświadczenie profesjonalistów
Chcąc osiągnąć sukces w Internecie, warto zrezygnować z prowadzenia samodzielnych działań. Do tego potrzebna jest wiedza oraz wieloletnie doświadczenie. Dlatego lepsze rezultaty i wymierne korzyści przyniesie skorzystanie z pomocy profesjonalistów.
„Kluczem do sukcesu jest odpowiednie opracowanie strategii. Trzeba ją dostosować do indywidualnych oczekiwań i potrzeb konkretnych klientów. My działamy właśnie na takiej zasadzie i to daje efekty, co widać choćby po liczbie firm współpracujących z nami. A jest ich na chwilę obecną ponad 150” - dodaje. Eksperci w zakresie marketingu internetowego przygotują pełną analitykę internetową, uwzględniającą zakres działania reklamy online oraz jej skuteczność. Ponadto przeprowadzą audyt strony internetowej ze wskazaniem słabych jej stron wymagających poprawki. Podejmą działania z zakresu pozycjonowania. I wreszcie - zrealizują działania w zakresie content marketingu, marketingu rekomendacyjnego czy e-PR.
Fot. dariuszjurek.pl
Autor zewnętrzny