W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat

Jesienna dieta malucha

Opublikowano: 2017-11-27
Jesienna dieta malucha od Bakomy.
Okres jesienno-zimowy to czas, w którym organizm dzieci narażony jest na wiele infekcji.

Drapanie w gardle, uporczywy kaszel czy podwyższona temperatura to tylko niektóre z dolegliwości, które potrafią skutecznie zepsuć dzień całej rodzinie! Dlatego właśnie w tym czasie szczególnie ważne jest zadbanie o zdrową i zbilansowaną dietę, która wzmocni odporność najmłodszych. Jakie produkty wprowadzić do codziennego jadłospisu, by mieć pewność, że niczego w nim nie zabraknie?

Odpowiedni stopień nawodnienia
Najprostszym sposobem na to, by zadbać o odporność dziecka na jesień, jest to, by dopilnować odpowiedniego stopnia nawodnienia jego organizmu. Przesuszona śluzówka stanowi mniej wytrzymałą barierę dla zarazków, które mogą prowadzić do infekcji. Dlatego tak ważne jest, by szczególnie w okresie zwiększonej zachorowalności pilnować, by dziecko nie piło zbyt mało.

Jaka ilość płynów jest wskazana? Na ogół proponuje się, by na każdy z pierwszych dziesięciu kilogramów ciała dziecko piło 100 ml, na każdy z kolejnych dziesięciu kilogramów – po 50 ml, a na każdy kilogram powyżej dwudziestu – po 20 ml. To jednak oczywiście tylko ogólne zalecenia, a ustalając ilość płynów spożywanych przez dziecko, powinniśmy brać pod uwagę poziom jego aktywności fizycznej, stan zdrowia oraz zalecenia lekarza prowadzącego. Oprócz prawidłowego nawodnienia zadbaj także o to by powietrze w Twoim mieszkaniu było odpowiednio nawilżone. Sprawdzą się w tym celu profesjonalne nawilżacze powietrza, do których możesz dodać olejki eteryczne. Możesz również po prostu położyć wilgotny ręcznik na kaloryferze – zadziała on podobnie jak nawilżacz.

Zdrowe kiszonki
Kiszonki to prawdziwe bogactwo składników odżywczych, a w ostatnich latach niestety coraz rzadziej goszczą na polskich stołach. Pyszne, tradycyjne, lokalne produkty, takie jak kiszona kapusta lub kiszone ogórki to sposób na to, by cała rodzina cieszyła się zdrowiem i wysoką odpornością! Najlepsze są te kiszonki, które pochodzą z własnej, domowej produkcji. Są naturalnym prebiotykiem, poprawiają trawienie, a także stanowią cenne źródło kwasu mlekowego, który świetnie wpływa na florę bakteryjną jelit, a tym samym także na odporność organizmu.

Dzieci często nie przepadają za typowymi kiszonkami, ale z pewnością chętnie zjedzą surówkę z kiszonych buraczków do obiadu, domowego burgera z kiszoną kapustą lub razową pizzę z kiszonym ogórkiem! Eksperymentuj i dodawaj kiszonki do różnych dań. Intensywny, różowy kolor i pyszny smak buraczków potrafią przekonać do siebie nawet największych niejadków! Natomiast małe plasterki ogórka w kanapce z serem i wędliną z pewnością nie zepsują jej smaku!

Nienasycone kwasy tłuszczowe
To właśnie kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 są kolejnym niezbędnym składnikiem zbilansowanej diety. Zdrowe tłuszcze wspomagają działanie układu nerwowego oraz stymulują organizm do walki ze stanami zapalnymi, będącymi częstą bolączką podczas chorób. Najlepszym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych są tłuste, morskie ryby, awokado, nierafinowane oleje i oliwy, a także orzechy. Pamiętaj o tym, by starannie sprawdzić pochodzenie produktów, które podajesz dziecku.

Białko – budulec organizmu
Nie wolno zapomnieć o tym, że białko jest jednym z najważniejszych makroelementów w diecie dziecka. Rozwijający się organizm wymaga dużych ilości białka – dlatego tak ważne jest, by w codziennej diecie znalazły się zróżnicowane rośliny strączkowe, orzechy i nasiona, tłuste ryby morskie ze sprawdzonych źródeł oraz dobrej jakości mięso. Innym, świetnym źródłem białka jest nabiał – dzieci uwielbiają pyszny, owocowy smak serków homogenizowanych i jogurtów!

Bardzo ważne jest to, by podając maluszkowi na drugie śniadanie czy podwieczorek produkt mleczny, być pewnym jego składu oraz jakości wykorzystanych składników. Doskonałym przykładem serka homogenizowanego, który śmiało można podawać najmłodszym w ramach zbilansowanej diety, jest nowy serek homogenizowany Bakuś. Nie zawiera on sztucznych dodatków smakowych, barwników ani konserwantów. Prosty skład sprawia, że Bakuś stanowi wartościową i smaczną przekąskę, która jest bogata w białko oraz wapń, tak ważne dla młodego, rozwijającego się organizmu dziecka.

Serki homogenizowane Bakuś dostępne są w formie czteropaków, a na każdym z opakowań znajdziemy rysunek uwielbianych przez dzieci „bakusiowych zwierzaków”. Pyszny serek to niezastąpiony towarzysz każdej jesiennej wyprawy na plac zabaw lub na spacer! Truskawkowy i waniliowy smak przypadną do gustu maluszkom, a rodzice mogą być pewni, że dają swoim pociechom to, co najlepsze.

Fot. Bakoma
Informacja prasowa



Facebook
Reklama
 
COUNT:36