W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat

Sposób na zdrowe pieczone warzywa bez tłuszczu

Opublikowano: 2014-03-19
Torebki do pieczenia Jan Niezbędny.
Chrupiące, soczyste, pełne aromatu, czyli po prostu pyszne. Pieczone warzywa to świetna alternatywa dla gotowanych lub smażonych dodatków.

Jednak podczas przygotowania często dodajemy do nich mnóstwo niezdrowego tłuszczu. Wbrew pozorom istnieje bardzo prosty sposób, żeby upiec zdrowe, a zarazem pełne smaku warzywa.

Czym zastąpić klasyczne dodatki w postaci ziemniaków polanych tłuszczykiem czy zasmażanej kapusty? Na przykład pieczoną marchewką, cukinią lub papryką. Warzywa z piekarnika – szczególnie z dodatkiem aromatycznych ziół – to dobra alternatywa dla kulinarnej sztampy. Zazwyczaj jednak podczas ich przygotowywania popełniamy podstawowy błąd, czyli pieczemy je na blasze smarowanej olejem lub oliwą, co sprawia, że potrawa staje się kaloryczna i niezdrowa: – Oczywiście odrobina prawdziwej oliwy jest bardzo dobra dla naszego zdrowia. Lepiej jednak jeść ją na zimno np. z sałatą. Natomiast w przypadku przygotowywania warzyw w piekarniku wybierzmy lepiej specjalne torebki do pieczenia, które nie wymagają stosowania oleju lub oliwy. Dzięki temu potrawy są niskokaloryczne i zdecydowanie zdrowsze, a ponadto zachowują soczystość oraz chrupkość. Dodatkowo są też wygodne – znoszą nawet bardzo wysokie temperatury, a mimo to pieczone potrawy nie przypalają się ani nie brudzą naczynia. Zużytą torebkę po prostu wyrzucamy do kosza – wyjaśnia Bartłomiej Szakiewicz, ekspert marki Jan Niezbędny, oferującej m.in. torebki oraz rękawy do pieczenia.

Przygotowanie soczystych warzyw w torebce do pieczenia jest wyjątkowo proste. Wystarczy jedynie dokładnie umyć oraz pokroić produkty. Tak przygotowane warzywa umieszczamy w torebce, doprawiamy do smaku (np. odrobiną soli, pieprzu i ziół prowansalskich), całość zamykamy klipsem i umieszczamy na godzinę w piekarniku rozgrzanym do temperatury 220°C. Na około 10-15 minut przed końcem warto rozciąć torebkę. Dzięki temu warzywa delikatnie zarumienią się i będą bardziej chrupiące.

Fot. Jan Niezbędny
IP



Polecane
Facebook
 
COUNT:30