Stłuczka? Dzwoń do swojego ubezpieczyciela

Opublikowano: 2015-05-18
Zgłoszenie stłuczki do ubezpieczyciela w WARTA.
Co drugi kierowca, w przypadku stłuczki, obawia się problemów związanych z likwidacją szkody przez ubezpieczyciela, którego nie zna.

Zdecydowanie bezpieczniej czujemy się, gdy formalności możemy załatwić z towarzystwem, w którym mamy swoją polisę. Teraz jest to możliwe dzięki systemowi BLS.


W ramach Polskiej Izby Ubezpieczeń wypracowany został system Bezpośredniej Likwidacji Szkód (BLS), do którego przystąpiły towarzystwa stanowiące niemal 70% rynku ubezpieczeń. Działa on już od 1 kwietnia. System ten daje poszkodowanym kierowcom możliwość zgłoszenia stłuczki czy kolizji drogowej bezpośrednio u swojego ubezpieczyciela. Nie muszą - jak dotąd - szukać kontaktu do ubezpieczyciela sprawcy.

Jak działa BLS

To bardzo wygodne rozwiązanie uwzględniające preferencje kierowców. Stłuczka czy inna kolizja drogowa to najczęściej bardzo stresujące zdarzenie, w którym najchętniej korzystamy z pomocy kogoś zaufanego, zapewniającego poczucie bezpieczeństwa i wsparcia. Naturalnym w takiej sytuacji jest więc skorzystanie z pomocy ubezpieczyciela, którego sami wybraliśmy. TUiR WARTA już od ponad roku stosuje procedury bezpośredniej likwidacji szkód w ramach swojej polisy OC KOMFORT.

- Z punktu widzenia klientów, korzystanie z usług swojego ubezpieczyciela jest bardziej naturalne i zwiększa poczucie bezpieczeństwa. – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes TUiR „WARTA” S.A. odpowiedzialny za likwidację szkód. - Ponad 70% osób badanych na zlecenie Warty zadeklarowało, że w razie stłuczki spowodowanej przez innego kierowcę wolałoby zgłaszać szkodę do towarzystwa, w którym mają swoją polisę. Na tą potrzebę odpowiada właśnie system bezpośredniej likwidacji szkód. Daje on klientowi możliwość wyboru ubezpieczyciela, który zapewni mu najlepsze wsparcie po wypadku i sprawną likwidację szkody.

Bezpośrednio i szybciej

Około 50% spraw zgłoszonych przez klientów Warty, chcących skorzystać z usługi bezpośredniej likwidacji szkody, zostało zamkniętych w ramach tzw. szybkich ścieżek, czyli bez oględzin rzeczoznawcy. Nie było więc konieczne umawianie się z ekspertem, który na miejscu przeprowadzi oględziny samochodu. W ostatnim czasie Warta zaczęła stosować specjalną aplikacją, która pozwala na dokonanie oględzin samochodu on-line, za pośrednictwem smartfona lub tabletu osoby ubezpieczonej. Zdecydowanie usprawnia to działania i jest dużo wygodniejsze dla klientów towarzystwa.
Jakość warta ceny
Poszukując OC po 1 kwietnia, warto pamiętać, że jest to ubezpieczenie dla nas. To my skorzystamy z pakietu usług, gdy jesteśmy poszkodowani w wypadku przez innego kierowcę. W pakiecie ubezpieczeniowym, takim jak np. Warta OC Komfort można liczyć nie tylko na usługę bezpośredniej likwidacji szkody. Warta organizuje też holowanie czy samochód zastępczy i pokrywa koszty z tym związane, co nie jest standardem w rynkowym systemie BLS. Refunduje też koszty parkowania, dodatkowego badania technicznego czy wypłaca odszkodowanie za zniszczony w wypadku bagaż. Warto więc porównywać oferty i wybierać te, które dają większy komfort i poczucie bezpieczeństwa.

 

ip

fot. Warta



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat
COUNT:15