W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat

Walka ze stresem

Opublikowano: 2017-10-31
Naturalna walka ze stresem.
Nie da się ukryć, że żyjemy w ciągłym biegu. Mamy liczne obowiązki, a czasu na relaks jest jak na przysłowiowe lekarstwo.

Przy takim trybie życia nasz organizm jest narażony na stres kilkanaście więcej razy, niżeli miało to miejsce dawniej. Oprócz tego, że wpływa źle na nasze samopoczucie, to także jest dużym zagrożeniem dla naszego zdrowia. Pojawia się pytanie - zatem w jaki sposób mamy się chronić przed jego negatywnymi skutkami?

Wachlarz dolegliwości, które są związane z życiem w stresie jest bardzo rozległy. Zaczyna się na bezsenności, bólach głowy i problemach trawiennych, a kończy się na rozdrażnieniu, cukrzycy, depresji czy też na reumatyzmie. Gdy trwamy w napięciu, to nasz organizm jest zmuszony działać na najwyższych obrotach. Nie ma w ogóle czasu na rozluźnienie czy też na odprężenie.

Aktywność fizyczna
Każdy kolarz czy też każdy biegacz z całą pewnością potwierdzi nam, że nie ma lepszego uczucia od zastrzyku endorfin. Aktywność fizyczna oraz sport ma bardzo pozytywny wpływ na nasz organizm. Nasz tryb życia bardzo często jest siedzący. Wiąże się to z nadwagą, niedotlenieniem oraz problemami ze wzrokiem czy też z kręgosłupem. Wystarczy tak naprawdę kwadrans codziennie spaceru, a nasze samopoczucie już się poprawi. Rozluźnimy swoje bardzo napięte nerwy. Gdy nie mamy czasu na sport, to powinniśmy pójść do pracy na piechotę czy też pojechać na zakupy nie samochodem, a rowerem. Zastrzyk hormonów szczęścia będzie gwarantowany.

Kwadrans dla siebie
Jeśli wydaje Ci się, że nie masz na nic czasu, nawet na zrelaksowanie się, to powinieneś postawić na relaks w wersji "instant". Tak naprawdę to wystarczy nawet piętnaście minut, aby nasze ciało odpoczęło sobie. Powinniśmy odłożyć telefon, nie zerkać w laptopa i sprawić, aby ten kwadrans był tylko i wyłącznie czasem dla Ciebie. Usiąść należy z kawą czy też z herbatą i poświęcić te kilkanaście minut na króciutką medytację. Nie jest to wcale skomplikowane. Należy skupić się na oddechu. Należy brać głębokie wdechy i napełniać się z każdym kolejnym zarówno energią jak i także spokojem. Należy pomyśleć o tym, że tlen dociera do każdego centymetra naszego ciała i rozluźnia wszystkie mięśnie. Zaś przy wydechu należy wizualizować sobie wszystkie emocje negatywne czy też stres, który uchodzi. Ćwiczenia te można naprawdę wykonywać wszędzie.

Zbilansowana dieta
Gdy jemy śniadanie w biegu czy też pijemy kawę po kawie, to musimy wiedzieć, że nie jest to odpowiednia dieta. Naszemu organizmowi brakuje wówczas energii oraz odżywczych składników. Wszystko to może się na naszym zdrowiu odbić. Na samopoczuciu także. Bardzo duże znaczenie w naszej diecie ma magnez. Jest on właśnie wypłukiwany przez wspomnianą kawę. Duże znaczenie także ma witamina D.

Niezastąpione w walce ze stresem składniki
Na rynku znajdziemy wiele produktów, które pomagają nam w redukcji stresu. Najbardziej znana jest oczywiście melisa. Wspomaga nasz układ nerwowy i pomaga nam się zrelaksować. Szafran to kolejny produkt, który świetnie sobie ze stresem radzi. Jest to przyprawa, która pomaga w zasypianiu, ale również zwiększa stężenie dopaminy o serotoniny. Odpowiadają one z kolei na nasze dobre samopoczucie. Można wspomóc ukoić swoje nerwy z pomocą preparatu ProRelaxin, który zawiera tylko i wyłącznie naturalne substancje.

Fot. Duolife
Informacja prasowa



Facebook
Reklama
 
COUNT:33