Niedawno Warszawska Organizacja Turystyczna ruszyła z kampanią Warsaw City Break i ma na celu wylansować miasto jako idealne miejsce na wakacyjny wypad. Tylko w ubiegłym roku do Warszawy przyjechało prawie 3 miliony turystów, głównie z Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych.
Euromonitor International podaje, że Warszawa znalazła się na 42. pozycji listy najchętniej odwiedzanych miast na świecie. Co stolica kraju może zaoferować? Eksperci twierdzą, że to co może zainteresować zwłaszcza zagranicznych przyjezdnych, jest to, że Warszawa jest miastem pełnym kontrastów. Z jednej strony to miasto stare ze wspaniałą historią w tle, z drugiej jednak nowoczesne, pełne muzyki i specyficznej atmosfery wydarzeń. Kluczowymi symbolami Warszawy powinna być zarówno infrastruktura, czyli Pałac Kultury i Nauki, jak i sztuka, np. św. Anna z Galerii Faras czy obraz Rembrandta na Zamku Królewskim.
Największą grupą odwiedzających miasto są biznesmeni, którzy przybywają w delegację. W związku z tym Warszawa postrzegana jest jako centrum biznesu i polityki. By przyciągnąć prawdziwych turystów, trzeba zmienić ten wizerunek i pokazać Warszawę jako miasto atrakcyjne turystycznie, idealne do spędzenia krótkiego urlopu lub ciekawego weekendu. Dobrym rozwiązaniem jest podkreślanie kulturalnej atmosfery Warszawy –wielu otwartych koncertów, spektakli teatralnych i innych wydarzeń kulturalnych.
Kampania organizowana przez WOT ma potrwać do końca lipca, jednak nie jest wykluczone jej przedłużenie. Założeniem jest to, że turystyka stanowi ważny sektor gospodarki każdego miasta, a city tourism to obecnie kluczowy trend w turystyce.
Klaudia Kwiatkowska
(klaudia.kwiatkowska@dlalejdis.pl)
Fot. pixabay.com