Wiosenne pracownicze przełamanie lodów

Opublikowano: 2013-02-28
Pomysłowy wyjazd integracyjny organizowany przez pracodawcę dla pracowników
Jeszcze kilkanaście lat temu wyjazd integracyjny, szkolenie czy konferencja były dużym urozmaiceniem codziennej rutyny pracowniczej. Dziś dla wielu są nudnym obowiązkiem.

Kręcenie filmów czy szkolenia z zakresu kompetencji miękkich nie robią już bowiem na nikim wrażenia. Alternatywą okazały się tzw. „konferencje z adrenaliną”, organizowane w atrakcyjnej lokalizacji, podczas których udostępnia się pracownikom np. możliwość polowania na zwierzynę. 

W takich eventach największy nacisk kładzie się na rozładowanie codziennego napięcia i zabawę.

Na wyjazd pracowniczy przedsiębiorstwa potrafią wydać nawet kilkanaście tysięcy złotych. Coraz częściej zapewniają swoim podwładnym rozrywki nietypowe i zaskakujące. Jak się okazuje dobry wyjazd integracyjny przynosi organizacji korzyści na wielu płaszczyznach. Zarządzający wiodącymi na rynku firmami wiedzą o tym już od dawna, jednak nie wszyscy szefowie posiadają taką świadomość. Oto krótki poradnik, jak nadać wyjazdowi niepowtarzalny charakter, który sprawi, że pracownik wróci wypoczęty i bardziej wydajny.

Dlaczego warto?
Z prostego powodu: wyjazd integracyjny dostarcza pracownikom mnóstwo rozrywki, w taki sposób, aby wrócili oni do pracy bardziej zmotywowani i efektywni, ale również wypoczęci, pełni sił i zapału do podejmowania nowych wyzwań. Załoga poznaje nawzajem siebie, swoje możliwości, ale także mocne i słabe strony. Pracodawca natomiast może odkryć nowe, często niezauważone dotąd predyspozycje czy kompetencje swojej grupy. Jednak efektem, który ciężko zmierzyć, a który może okazać się dla firmy kluczowym jest zwiększenie identyfikacji z nią kadry pracowniczej. Aby tak się stało, warunek jest jeden – integracyjna wyprawa powinna być dla samych uczestników przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem.

Z pomysłem!
Czy jest dla pracownika coś bardziej demotywującego niż wyjazd integracyjny organizowany na siłę i bez pomysłu? Zapewne nie, jednak wciąż zdarza się to w firmach, których kadra zarządzająca traktuje eventy wyjazdowe jako biznesową modę. Wyjazd musi być dla uczestników atrakcyjny, wprowadzać „dreszcz emocji” i nieprzewidywalności. – Od takiego wyjazdu oczekuję głównie jednej rzeczy: braku nudy. Chciałabym także poznać bliżej swoich współpracowników – mówi Anna Waga, specjalista ds. reklamy z jednej z opolskich agencji reklamowych. – Oczekuję jednak, że zostanie to podane w sposób oryginalny. Zdaje sobie z tego sprawę Daniela Stier, przedstawicielka Hotelu Zamek Lubliniec. 

– Zrozumieliśmy, że pracodawcy będą poszukiwać w ofertach hoteli nie tylko świetnego zaplecza konferencyjnego, ale również wypoczynkowego i rozrywkowego dla swojego personelu – podkreśla Stier.

Pracownik zadowolony i wypoczęty odwdzięcza się wydajnością. Istotne jest więc, aby wybrać atrakcje, które dodadzą wyjazdowi pracowniczemu adrenaliny. Mitem bowiem jest, że wyjazd integracyjny musi wiązać się tylko z wieczornymi imprezami i kacem na szkoleniu dzień później. Firmy starają się wnieść do wyjazdu jakąś nietypową wartość dodaną. Popularne stały się np. zabiegi SPA. Pakiet takich usług może być zarówno wyróżnieniem dla pojedynczych podwładnych, jak i nagrodą dla poszczególnych zespołów. – Zauważamy, że równie chętnie, co Panie, ze SPA korzystają również Panowie. Zresztą oferta przygotowana jest pod kątem obu płci – tłumaczy Daniela Stier, przedstawiciel Hotelu Zamek Lubliniec. Inne niebanalne pozycje w ofercie hotelu powinny obejmować rozrywki takie jak golf, paintball, jazda na quadach czy monster truckach, polowania lub zajęcia na strzelnicy. – Strzelnica pozwala mi rozładować stres nagromadzony w pracy. Oczywiście nie wieszam na tarczy podobizny szefa – tłumaczy z uśmiechem Anna Waga. Jeśli natomiast celem wyjazdu jest zmotywowanie grupy do działania we wspólnym celu warto wysłać ich na polowanie – wiosną, najczęściej na rogacze. Oprócz licencji myśliwskiej załoga otrzyma w pakiecie prawdziwą ucztę – tradycyjne wyżywienie polowe. Wieczorem zaś może wspólnie przyrządzić dania z własnych łowów lub spreparować myśliwskie trofeum. Po tych wszystkich atrakcjach zaś odpocząć i integrować się dalej przy wspólnej kolacji. – Do dobrego jedzenia na pewno nie zaszkodzi lampka dobrego czerwonego i wytrawnego wina – podkreśla Daniela Stier.

Pracodawca powinien przede wszystkim dokładnie przemyśleć cel wyjazdu swoich pracowników: czy jest to potrzeba integracji grupy, czy może chęć podniesienia ich kwalifikacji i umiejętności. Największym jednak sukcesem będzie, gdy wszyscy będą zadowoleni, co przełoży się na postrzeganie przełożonych i całej organizacji.

Na co zwrócić uwagę planując wyjazd służbowy:

  1. Miejsce – czy jest wyjątkowe?
  2. Atrakcje – nie pozwól swoim pracownikom na nudę – codzienność przynosi im wystarczającą dawkę rutyny;
  3. Zaplecze konferencyjne i wypoczynkowe – po całodniowym szkoleniu, wyślij swoich podwładnych np. do SPA;
  4. Restauracja – dowiedz się czy menu zaspokoi wszystkie gusta


Fot. Hotel Zamek Lubliniec
IP



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat
COUNT:15