W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat

Właściwości zdrowotne nasion chia

Opublikowano: 2017-11-01
Nasiona chia - poznaj ich prozdrowotne właściwości.
Pochodzące z Meksyku nasiona chia od kilku lat cieszą się niesłabnącą popularnością wśród osób dbających o zdrowe odżywianie. Znajdują się na liście tzw. superfoods.

Warto włączyć chia do swojej codziennej diety, ponieważ:

  • Odmładzają – zawierają aktywne antyoksydanty i są w stanie zneutralizować do 70% szkód wywołanych przez wolne rodniki, przez co spowalniają procesy starzenia się.
  • Poprawiają trawienie i odchudzają – wysoka zawartość błonnika pokarmowego reguluje przemianę materii i pozwala wyrównać poziom insuliny. Pomaga też schudnąć, bo błonnik szybko daje uczucie sytości i sprawia, że dłużej czujemy się najedzeni.
  • Są dobre dla serca – działają przeciwzapalnie, regulują poziom cholesterolu, obniżają ciśnienie.
  • Dodają energii – wysoka zawartość i odpowiednie proporcje białka, kwasów tłuszczowych i błonnika oraz fakt, że nasiona są ubogie w węglowodany, powodują, że poziom cukru utrzymuje się na stabilnym poziomie i spada bardzo powoli, dodając energii na dobrych kilka godzin po zjedzeniu.
  • Wzmacniają kości, zęby i mięśnie – a to wszystko za sprawą dużej zawartości wapnia, fosforu oraz witaminy A i cynku.
  • Nawadniają - absorbują dziesięć razy więcej wody, niż same ważą. Dzięki temu nawilżają organizm i ułatwiają absorpcję elektrolitów.


Klaudia Kwiatkowska
(klaudia.kwiatkowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
Reklama
 
COUNT:33