Rzetelny Influencer 2024

Opublikowano: 2025-10-12
Plebiscyt wyróżniający influencerów, którzy łączą autentyczność, odpowiedzialność i zaufanie.
8 października w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie odbyła się gala, podczas której ogłoszono laureatów drugiej edycji plebiscytu Rzetelny Influencer. To inicjatywa stworzona przez BANDI – markę profesjonalnych kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Rzetelny Influencer to coś więcej niż konkurs - to wyraz uznania dla tych, którzy tworzą treści z wartością, pokazują, że Internet może być przestrzenią autentycznych rozmów, refleksji i odpowiedzialnego wpływu.

„To inicjatywa ponad kosmetyczna, która promuje wiarygodność, merytoryczność, transparentność i autentyczność w Internecie. Nagradzamy osoby, które wkładają całe swoje serce, wiedzę i doświadczenie, żeby dzielić się nimi ze swoją publicznością. To druga edycja plebiscytu. W zeszłym roku mieliśmy trzy kategorie urodowe. W tym roku, dzięki naszym partnerom, dołączyliśmy kolejne kategorie związane z podróżami, modą i kulturą. Cieszę się, bo dzięki temu nasz plebiscyt się rozwija i zyskujemy coraz większą wiarygodność. Kosmetyki są naszą pasją, a dzięki takim inicjatywom jak plebiscyt Rzetelny Influencer możemy lepiej zrozumieć naszych konsumentów” - powiedział Joanna Draniak-Kicińska, dyrektor strategiczny firmy BANDI.

W tym roku wśród nagrodzonych liderów opinii, którzy swoją autentycznością i  profesjonalizmem wyznaczają wysokie standardy pracy influencera, znaleźli się: Magdalena Kaczanowicz – zwyciężczyni w kategorii „Twarz z zasadami”, Weronika Włoskowicz – nagrodzona w kategorii „Włosing z głową”, Weronika Jaguś – laureatka w kategorii „Make up bez filtra”, Tomasz Wróblewski – najlepszy w kategorii „Prawdziwe brzmienie”, Piotr Balcerek – zwycięzca w kategorii „Szafa z charakterem”, Dominika Knitter – nagrodzona w kategorii „Podróżniczy kompas”, Elwira Przyjemska – laureatka w kategorii „Rzetelnik literacki” oraz Angelika Maria Gomolińska – laureatka w kategorii „Kulisy kultury”.

„Rzetelność w sieci wymaga odwagi i to jest ciężka praca. Bycie rzetelnym zobowiązuje do solidnego researchu. Social media przyzwyczaiły nas do tego, żeby wszystko było ładnie i prosto podane, bez pogłębiania informacji. Jestem chemikiem kosmetycznym. Nagroda w plebiscycie Rzetelny Influencer to ukoronowanie mojej pracy, dowód na to, że ludzie mi ufają. Jestem laureatką w kategorii „Twarz z zasadami” – stoi za tym walka z dezinformacją, szerzenie wiarygodnych treści, pokazywanie naukowej strony chemii. Cieszę się, że jestem postrzegana przez moich obserwatorów jako osoba godna zaufania, twarz z zasadami. To chyba najważniejsza impreza, gdzie docenia się rzetelność. Nie znam drugiego takiego plebiscytu w świecie beauty” – przyznała Magdalena Kaczanowicz, chemiczka kosmetyczna, technolog i założycielka marki Racjapielęgnacja, która specjalizuje się w analizie składów kosmetycznych, edukacji konsumenckiej i przekładaniu nauki na język codziennej pielęgnacji.

O tym, kto otrzyma statuetkę i tytuł Rzetelnego Influencera zdecydowali internauci.  Spośród zgłoszonych przez nich kandydatur, jurorzy wyłonili finalistów, na których mogli głosować. W skład jury weszły laureatki poprzedniej edycji plebiscytu - Izabela Wojciechowska, Agnieszka Niedziałek i Albicja, a także dziennikarka Maria Kowalczyk, prezenter telewizyjny Aleksander Sikora, dr n.med. Magdalena Ciupińska, oraz Magdalena Szwed.

„Pierwszy raz w życiu jestem jurorem. To bardzo odpowiedzialna rola. Trzeba mieć świadomość, że słowa mają ogromną moc, mogą dodać wiatru w żagle albo podciąć skrzydła. Wiem coś o tym, szczególnie po kilku odcinkach „Tańca z gwiazdami”. Myślę, że rzetelność staje się dzisiaj towarem deficytowym. Bylejakość zaczyna mieć coraz większe znaczenie. Żyjąc w pędzie, przebodźcowani m.in. przez nowe media i popkulturę, zapominamy o rzetelności. Nie liczy się jakość, tylko ilość i to jest demotywujące. Ja byłem wychowywany w duchu robienia wszystkiego na 100 procent, dlatego tak przeżywam każdy projekt, w którym biorę udział” – podkreślił Aleksander Sikora, prezenter telewizyjny, którego obecnie możemy podziwiać na parkiecie „Tańca z gwiazdami” oraz w programie „halo tu polsat”.

Aleksander Sikora był również jednym z uczestników dyskusji panelowej na temat: „Czy uczciwość w Internecie jest dziś aktem odwagi?” Zaproszeni goście - liderzy opinii i praktycy branży - opowiedzieli, z jakimi wyzwaniami i z jakim hejtem wiąże się mówienie prawdy w świecie pełnym presji i filtrów oraz jak autentyczność wpływa na relacje z odbiorcami. Wśród panelistów znaleźli się również: chemiczka kosmetyczna Magdalena Kaczanowicz, nauczycielka jogi Katarzyna Złotkowska, doktor nauk medycznych Agnieszka Nalewczyńska, Kinga Dołęga - ekspertka w zakresie rynku kinowego oraz dziennikarka Maria Kowalczyk.

Zarówno panel, jak i całe wydarzenie poprowadziła dziennikarka Paulina Orłoś. „Kiedy się jest influencerem, liczy się rzetelność i autentyczność. Trzeba mieć pomysł na siebie. Ja z Maćkiem stworzyliśmy video podcast „W związku”. Myślę, że ludziom dlatego się spodobał, ponieważ jesteśmy w tym autentyczni. Od ponad 4 lat jesteśmy parą, a kiedy wzięliśmy ślub, to mam wrażenie, że mamy jeszcze większą rzeszę fanów naszego podcastu” – przyznała Paulina Orłoś, która prowadzi podcast razem ze swoim mężem, znanym dziennikarzem i prezenterem Maciejem Orłosiem.

Na gali Rzetelny Influencer nie zabrakło ekspertów, którzy nie tylko doskonale znają kulisy świata social mediów, ale też potrafią opowiedzieć o nim tak, że słucha się ich z zapartym tchem. Janina Bąk opowiedziała, czego o kreatywności uczy nas Newton, Google i… kaczki? Czyli o tym, jak zawsze wpadać na świetne pomysły. Kamila Pólkowska zmierzyła się z pytaniem: Społeczność czy publiczność? Sprawdziła też, czy nasi odbiorcy faktycznie nas słuchają. Szczepan Watras zabrał słuchaczy w podróż po prawnych zawiłościach pracy influencera, ze szczególnym uwzględnieniem AI w kontekście prawa. Maja Herman przybliżyła natomiast świat cyfrowych śladów, by pokazać, że każde słowo w sieci ma swoją wagę i konsekwencje – od hejtu po odpowiedzialność.

Materiały prasowe



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat
COUNT:15